Persona Cinta

Ermmm............ aku tak tahu apa yang cuba nak luahkan hari ini. Mungkin aku terpaksa menaip dengan menggunakan ayat skema supaya maksud apa yang aku nak sampaikan tak disalah fahamkan. Hari ini, aku berasa gembira berbaur duka. Bunyi agak pelik tapi itulah kenyataan.

Pertama-tama sekali, aku nak berterima kasih sangat kat seseorang ini sebab telah merungkai segala persoalan aku selama ini. Mungkin kaulah yang patut digelar sahabat. Aku tak kisah apa orang nak cakap, tapi jangan salahkan sahabat ini. Aku rasa, sebab dialah aku tidak hanyut dibuai mimpi dalam permainan hati dan perasaan.

"aku tak sanggup nak cerita kat kau, sebab ko kan kawan aku"

"ko cerita je, aku tak kisah"

Cerita yang disampaikan cukup bermakna bagi aku. Memang jelas kebodohan aku disitu. Tak tahu sama ada dipermainkan atau dipersendakan. Aku takkan salahkan sesiapa sebab aku tahu, semua ini berpunca dari aku. Celik tetapi buta, dengar tetapi pekak. Sering mengharapkan sesuatu yang tidak pasti. aku tak tahu apa yang perlu aku ungkapkan sekarang. Siapa cakap aku tak sedih, siapa kata aku tak marah.

Hari ini cukup bagi aku untuk menyimpan segala yang terpaksa aku luahkan. Aku serik dengan permainan hidup. Bagi aku, semua orang ada kelemahan, sesempurna mana pun dia dimana kita, tak dinafikan memang ada kekurangkan. Sehebat mana pun dia, mungkin ianya sekadar kepalsuan. Aku tak tujukan kepada sesiapa. Bagi aku, semua dalam dunia ini sama saja, termasuk aku. Kita selalu nampak kesalahan orang, tapi kita tak pernah sedar akan kesalahan kita.

Hari ini aku nak mitak maaf banyak-banyak kepada seseorang ini sebab selama ini kehadiran aku memang menyusahkan hidup kau. Aku harap, aku dapat lupakan segala kenangan lama aku bersama kau. kenangan yang membuatkan aku masih berharap. Sekarang, aku tak rasa masih ada peluang bagi aku. Aku sedar siapa aku. Cuma apa yang aku minta, jujurlah dengan kata-kata yang diungkapkan. Aku tak perlukan segala penjelasan, cukuplah apa yang aku dah rasa hari ini. Sejahil mana pun aku, sebodoh mana pun aku, harap perkara ini tak akan berulang.

Terima kasih banyak-banyak, aku doakan kebahagian kau dengan si dia.

No comments:

Post a Comment

Itinerary ke Korea & Koh Samui


Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan itinerary ke Korea. Sila klik SINI.

Download Itenarary ke Koh Samui di SINI.


Sebarang pemintaan melalui email tidak akan dilayan.


Untuk pertanyaan yang memerlukan jawapan dengan kadar segera, sila PM saya di SINI.