Gila kerna cinta gila

CnTe SeJaTi,KdG2 MaNuSiA sELaLU lEkA,tAnPa DiSeDaRI CiNtA iTu BeRaDa Di DePaN mAtA...:)

Dah lama betul aku tak jumpa dengan dia. Bukan setakat tu je, sms pun langsung tak pernah sekarang. Call lagi la tak pernah. Tapi hari nie aku terserempak dengan dia time nak pergi kelas. Ntah, tetiba je aku rasa semacam. Nak pandang ke tak? Takutla jugak kalau-kalau pandangan aku tak disapa. Susahkan kalu kita betul-betul suka kat orang tu sampai kadang-kadang tu kita langsung tak pernah fikir fasal orang lain. Bukan la nak tipu, tapi rasa macam tak jujur je kalau kita tipu perasaan kita demi orang lain. Teringat memori dulu-dulu. Hari-hari aku tunggu handphone aku berdering. Bila bosan je, at least aku ada orang nak mesej. Dengar apa yang aku merapu, lawak bodoh aku dan apa saja. Apakah kebahagiaan itu begitu susah untuk dicari?

Entah, apa masalah aku dengan dia? Sejak dari awal aku bertukar ke kampus baru, aku merasakan seolah-olah dia cuba lari dari aku. Mungkin aku betul-betul ada masalah dengan dia. Sumpah aku tak tahu..... Tapi bila aku tanya dia, dia cakap tak ada. Kenapa ar? Yang aku tahu, dia nie memang jenis yang suka pendam kalau sesuatu berlaku kat dia. Sampai sekarang aku masih tak faham. Nak buat-buat tak faham jauh sekali. Hari nie aku dapat tengok dia senyum.Tapi bukan kat aku. Confirm bukan kat aku. Buat apa dia nak senyum kat aku? Camna pun aku rasa macam gila sekejap. Kenapa? Entah aku pun tak tahu.

Satu benda aku nak bagi tahu. Memang tak penting tapi aku rasa ramai yang cakap belakang -belakang pasal tujuan kenapa aku sambung degree. Kenapa? Sebab dia? Terus-terang aku cakap, ianya lansung takde kena mengena ngan dia. Sampai satu masa tu aku perlu bersumpah untuk membuat korang yakin yang alasan aku nie. Aku pun tak tahu kenapa aku terima tawaran nie. Tapi sumpah, takde kena mengena ngan dia. Kapada sesiapa yang suka buat andaian yang tak betul tu, jangan pulak sampai jadi fitnah. Aku dah bosan hidup dikalangan orang yang suka cakap belakang-belakang.

Kepada 'Si Dia' aku betul-betul minta maaf kalau aku buat silap. Walaupun kau kata aku tak buat salah tapi aku pasti aku memang ada masalah ngan kau. Dari dulu lagi, kalu ada apa-apa berlaku kau mesti senyap je sampai la aku paksa ko untuk bagi tahu. Tu pun tak semua yang kau akan bagi tahu. Berharap dan berharap. Sampai sekarang masih berharap......



Comments

Popular Posts