Kawan, apa yang kau kesalkan? Kadang-kadang kawan jadi lawan.....


Hari nie satu daripada seribu masalah besar menimpa hidup aku. Dulu aku lah pendengar yang baik, penasihat yang baik, kawan yang baik tapi sekarang aku memang tak layak digelar macam tu. Dulu, member-member selalu luahkan masalah diorang kat aku, dan apa yang aku boleh tolong, aku tolong. Sekarang apabila masalah yang sama berlaku pada aku, aku sendiri tak tahu macam mana nak selesaikan, aku tak tahu pada siapa aku nak luahkan. Disebabkan salah faham, aku hilang seorang kawan. Kawan yang banyak berjasa dalam hidup aku. Dah bermacam-macam pertolongan dia bagi kat aku, tapi balasan yang dia dapat, tak ubah seperti kelakuan syaitan. Aku benar-benar menyesal. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa. Aku ingat perkara yang aku lakukan tu dah betul, tapi........ aku tak tahu macam mana aku nak bagi penjelasan.

Kawan-kawan, aku nak korang tahu, korang jangan tengok aku dari segi luaran, sebab luaran itu boleh dipalsukan. Aku tak nak, disebabkan kelemahan aku, korang pinggirkan aku. Aku tak pernah menyesal kenal dengan korang, tapi aku menyesal sebab aku masih belum kenal siapa diri aku sebenar. Hari yang berlalu sentiasa memberi aku pengaran, tetapi aku terlalu leka dan alpa. Kat UiTM slalu berpesan 'alpa membawa padah', tapi aku tak pernah ambil peduli. Serius aku menyesal....... minta tolong kawan-kawan, apa yg patut aku lakukan?

No comments:

Post a Comment

Itinerary ke Korea & Koh Samui


Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan itinerary ke Korea. Sila klik SINI.

Download Itenarary ke Koh Samui di SINI.


Sebarang pemintaan melalui email tidak akan dilayan.


Untuk pertanyaan yang memerlukan jawapan dengan kadar segera, sila PM saya di SINI.