Benarkah Cinta Itu Buta

Sebelum korang baca post aku kali nie, aku nak korang janji dulu yang korang akan jadi silent reader. Tolong jangan cakap belakang-belakang dan buat cerita bukan-bukan.

Hari, aku serabut memikirkan satu masalah yang tak sepatutnya berlaku. Aku pun tak pasti salah siapa? Orang nak bercinta, kita pun nak bercinta tapi yang jadi masalah kita masih buta dengan makna sebenar percintaan. Terus terang aku kata, aku masih mencintai seorang tetapi hari nie aku berusaha untuk memadam perasaan tersebut. Biarkan peristiwa lepas menjadi sejarah. Tapi apa yang berlaku hari nie?? Entah, aku tak tahu macam mana nak aku luahan melalui bait-bait perkataan. Tapi aku tak sanggup nak simpan lagi. Aku buntu.....

Mengapa orang yang kita suka tak suka kat kita, tapi orang yang kita tak pernah terlintas fikiran untuk menyukainya, menaruh perasaan terhadap kita. Ok, fine... Kalau orang yang aku suka tak suka kat aku, tapi tolong jangan paksa aku menyukai seseorang yang aku tak pernah terfikir untuk menyukainya. Aku bukan memilih, tapi sukar untuk aku mengubah perasaan ini. Kehadiran insan ketiga membuatkan aku lagi menderita memikirkan masalah ini. Memang aku tak boleh ambil hati semua orang tapi aku perlu buat keputusan. Walaupun sesetengah tak beberapa suka dengan luahan aku nie, aku tak memaksa korang baca. Aku dah bosan jadi orang yang mendengar tanpa bersuara. Aku memang rapat dengan dia tapi dalam hati aku langsung tak terlintas untuk menyukainya. Ditambah pula salah faham yang berlaku oleh keluarganya. Aku minta maaf banyak-banyak kepada sesiapa yang membaca luahan aku ini.

2 comments:

  1. hurm biase la lumrah hidup...bkn ko sorang jer penah jadi camtu..org len penah pengalaminye...
    juz luahkan jer b4 tlambat..at least bile da luahkn,kite rse lega..

    ReplyDelete
  2. hahahah....... thank anonymous... klu bleh sertakan nma skali..... btw thanks 4 ur comment

    ReplyDelete

Itinerary ke Korea & Koh Samui


Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan itinerary ke Korea. Sila klik SINI.

Download Itenarary ke Koh Samui di SINI.


Sebarang pemintaan melalui email tidak akan dilayan.


Untuk pertanyaan yang memerlukan jawapan dengan kadar segera, sila PM saya di SINI.