Bila Engineer Bermadah

salam kat semua, boleh tak aku nak mintak pendapat korang. Aku pon tak pasti nak kategorikan madah yang aku cipta sendiri kategori sajak ke, gurindam ker, syair ke or kekekeke..... kalau korang tahu korang je la yang kategorikan. Aku nak korang bagi pendapat sama ada menarik ke, buruk ke, hebat ker, kelaut ker, o ape je pasal madah nie. Yang penting IKHLAS.... ade faham?

Hari ini tak macam dulu,
Segalanya bertukar baru,
Hari berganti mengenapkan setiap minggu,
Aku sekarang tak sama macam dahulu,
Hidupku penuh dengan hala tuju,
Melangkah kearah matlamat yang satu,

Berbekalkan semangat yang padu,
Aku terus mara dengan maju,
Aku lupa apa erti malu,
Setiap persoalan pasti ingin ku tahu,
Biar kelu tapi jangan jadi bisu,

Kejayaan itulah yang aku mahu,
Aku rebah bukan kerana kaku,
Aku bangun bukan kerana pujuk rayu,
Akan ku bangun walaupun lesu,
Tempuhi halangan sepahit hempedu,
Demi kejayaan semanis madu,

Walaupun perjalanan masih jauh berbatu,
Aku setia jadi penunggu,
Biarpun syaitan dan nafsu jadi belenggu,
Hasutan dan desakan kian bertalu,
Namun aku percaya pada yang satu,

Hidup dan mati ku hanya pada-Mu,
Kekuasaan-Mu langsung tak kuragu,
Setinggi manapun aku,
Tetap menjadi hamba-mu,
Sekebal mana pun aku,
Kau tetap ku temu,

Keredhaan dan keberkatan-Mu,
Itulah yang aku perlu.......

camna ok tak?
original dari aku.....

4 comments:

  1. persoanally i like it..keep it up..meaningful..out of 5 maybe i give u 3.5..ok la..

    ReplyDelete
  2. hahahaha........... maseh hannan....... bangga plak. huuuu

    ReplyDelete
  3. aik puji cket da riak...ish2..mmg la ko ni cpt prasan kn..hahha..keep the good work..hehe

    ReplyDelete
  4. bangga cikit jer. hahahhaa......

    ReplyDelete

Itinerary ke Korea & Koh Samui


Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan itinerary ke Korea. Sila klik SINI.

Download Itenarary ke Koh Samui di SINI.


Sebarang pemintaan melalui email tidak akan dilayan.


Untuk pertanyaan yang memerlukan jawapan dengan kadar segera, sila PM saya di SINI.