Macam-macam Raya

Salam, setiap kali aku nak update blog. Mesti rasa bersalah jer pada pemenang contetst 'Photo Of Nature' yang aku anjurkan sebabnya hadiahnya aku belum post lagi. Sekarang aku tengah tunggu hadiah tu sampai lagi. Member aku cakap, hujung minggu nie dia nak datang Shah Alam, so InsyaAllah next week aku pos kan. Minta maaf yer akak-akak sekalian. 

Sebenarnya aku nak cerita pasal raya... padahal raya dah nak habes kan tapi aku nak gak cerita. Oh jap, nak gtaw lagi, umah sewa aku skang dah pasang Unifi, so boleh la aku on9 sampai lebam. Bajet macam hari-hari xde keje. Back to main topic, aku rasa raya sekarang memang x best sebab aku dah besar... besar ker? Kurus kering ade la. So, aku dah x dapat duit raya. Ceh, kedekut betul mak-mak cik. Dulu boleh pergi raya merata-rata untuk collect duit raya, memang x malu langsung. Sekarang pon boleh, tapi aku kena pakai topeng upin dan ipin  then buat muka seposen walaupun x nampak sebab pakai topeng.

Bukan tu saja, x best sebab aku xde member kat Terengganu sebab dulu aku sekolah kat Perlis so member sume kat Perlis. Nak g beraya pon x tahu. Kat Terengganu pon ade jugak, tapi sume balik kampung dan ade jugak yang kat oversea tak leh balik raya. Padam muke. hahaha..... So raya aku kat umah ialah tido dan tengok tv sahaja. Pergi raya umah saudara mara ja.


FYI rasa kat Terengganu tak semeriah raya kat negeri lain. Negeri lain raya sebulan, tp Terengganu 2 minggu pertama tu meriah la... pastu suram jer... kat sini, open house merata-rata. Sampai tak terdaya nak makan. Sehari sampai 3-4 buah rumah. Heaven.... Rugi sebab aku nie jenis cepat kenyang.


Nie gambar masa sambutan hari raya kat UiTM Shah Alam
Meriah giler... macam makanan ade, dari western sampai la eastern..

Comments

Popular Posts