Kisahku 3 Idiots.

Alhamdulillah, terima kasih kepada yang mendoakan pemohonan aku berjaya. Doa aku dan anda semua dimakbulkan oleh Allah swt. Actually hampir sebulan dari tarikh interview aku tunggu bila keputusan akan dikeluarkan. So sebab aku nie terlalu bersemangat waja dan aku pergi tanya kat fakulti sebab dah tak sabar nak tunggu. Korek punya korek, last die gitaw yang 3 orang pelajar lelaki terpilih untuk buat 'intership' kat India, salah sorangnya ialah aku.

Then pihak UiTM belum inform kenapa dia lambat gitaw keputusan tu sebab diorang tengah tunggu surat maklum balas dari Noorul Islam University (NIU) kat India tu. Actually bukan je student dari Fakulti aku je yang pergi sana, fakulti kejuruteraan eletrik pon pergi sana jugak. Tapi program dorang beza ngan kitorang. Dorang pergi bawah 'exchange students program' means dorang kena stay sana lebih kurang 6 bulan untuk follow lectur and class kat sana. Kitorang plak untuk 'Industrial Training'. Pergi pon 4 bulan je so kitorang lebih kepada duk site and buat kerja. Alhamdulillah dari 6 bulan dah jadi 4 bulan, jadi sempatlah aku berya kat kampung, Malaysia. 

Dan Alhamdulillah juga, 3 yang terpilih semua aku kenal. Sorang tu clasmmate aku masa diploma dulu, tapi dia tak join program fast track macam aku. Dan lagi sorang tu aku kenal masa aku join program pergi Surabaya, Indonesia ari tu. So xde masalah sangatla. Aku tak kisah pon sape yang pergi cume, dari dulu au mintak harap-harap semua yang pergi tu lelaki. Ye la kan, duk tempat orang kalau pergi sorang je (lelaki) memang mati kutu la. At least kena la ade sorang untuk jadikan teman borak dan mintak tolong if berlaku pape. Bukan nak mintak tapi sebagai persediaan.

Lepas tunggu punya tunggu untuk official result dari UiTM so tadi aku terima email ni.
Nie adelah petikan dari email tu... Actually panjang lebar lagi tapi ade benda yang x patut didedahkan. Hehehee....

"Selain itu, pihak fakulti masih menunggu maklumbalas daripada NIU mengenai detail 'industrial training' sebelum membuat keputusan terakhir.  Justeru itu, dimaklumkan  bahawa program FKA tidak sama dengan program FKE dimana pelajar FKE memang sepanjang masa berada dikampus NIU sebagai pelajar. "

Dan ramai pulak tanye aku bila nak fly. Actually aku sendiri pon x tahu bila sebab pihak UiTM cakap dorang akan uruskan semua hal berkaitan after pihak NIU kuarkan surat confirmation dari pihak sana supaya segala urusakan dapat diselesaikan dengan hitam putih. Lagipon macam-macam bende nak kena settle sebelum nak fly sana. So lepas nie jangan tanya lagi bila aku akan fly? sbb ak sendiri pon x tahu bila. hehee kalau dah tahu nanti aku akan update kat FB o twitter. So follow la twitter aku yer. Search je Mohd Azwan Bin Salleh (promote kejap)

Cerita lari dari topik sikit, actually tadi aku baru je amik Speaking test for MUET dan paling tak best aku jadi candidate A yang semua orang xnak tu. Dah la tak prepare langsung, konon teror nak mampusssss English. Kebetulan aku amik ngan member aku dan alhamdulillah die satu group ngan aku. So dua2x tak prepare. Maksud bilik tu aku pon hemtam saje la labu. Cakap berbelit mengalahkan keling. Mentang2x nak g India but I didn't do it purposely. Bongoks sape la nak main2x kan masa exam. So janji aku lepas. Nak mintak pertua? Owh lupakan saja.....

Before pergi India aku cube nak siapkan satu canvas painting yang aku beli kat Mid Valley. Dan aku ade upload kan kat FB satu gambar. Ramai yang like maybe dorang ingat tu gambar yang aku lukis tapi sebenanrnya aku curi dari google je. Yang aku buat belum siap lagi. Still in progress. Dah 80% dah. nanti dah siap, aku uploadkan.

Gambar curi dari Google. So ramai salah faham ingat aku yang lukis. hehee.... Sorry aku buat lagi cantik dari nie. kuang3x...

Comments

Popular Posts