Haji Buat Ma & Ayah




Salam, actually video nie dah lama, tapi bila aku tengok tadi macam nak nak nanges jer. Betul jgak ape yang si Lutfi nie cakap. Semua benda yang mak kita buat mesti bersebab.

Aku tak tahu kenapa dua 3 hari nie, aku selalu fikir pasal parent aku. Aku rasa macam nak nanges jer sebab banyak sangat dosa aku buat pada dorang terutama mak aku. Aku selalu baca status kawan-kawan kat facebook mengenai family dorang. Bila aku baca jer,aku mesti teringat kat ma & ayah aku.

Kadang-kadang tu, time riding nak g kelas pon aku terbayang muka ma & ayah aku. Aku fikir apa akan jadi pada aku kalau dorang dah takde dan apa akan berlaku sekiranya tetiba aku kemalangan masa riding tu. Bukanlah aku mintak semua tu berlaku, tapi kita tahu semua orang akan menemui ajal, so aku takut aku mati dalam keadaan menjadi anak derhaka.

Banyak sangat dosa yang aku dah buat pada mak aku, sampaikan pernah dia menitiskan air mata. Bukanlah aku nak mengaibkan diri aku tapi, aku nak bagi tahu bende yang aku rasa sekarang tak sama macam mana orang lain rasa. Aku berasa bersalah giler. Walaupun aku nie belajar tinggi-tinggi tapi aku tak mampu jadi seorang anak yang taat kepada ma & ayah aku. Banyak benda yang dorang dah lakukan pada aku tapi benda yang kecil pon aku tak mampu nak berikan pada dorang.

Aku harap sangat, impian aku dari dulu untuk hantar mak dan ayah aku pergi HAJI dengan titik peluh aku tercapai jugak suatu hari nanti. Sekarang impian itu masih tengiang-ngiang difikiran aku. Walaupun, masih tak mampu untuk balas semua jasa dorang tapi aku harap aku mampu lakukan sesuatu yang berguna pada dorang.

Sememangnya aku betul-betul sayang pada MA & AYAH aku.Align Center

Comments

Popular Posts