Cerita Aku Di Hujung 2011

Assalamualaikum...... Maybe nie post terakhir aku untuk tahun nie. Sob sob... sedih giler. Makin meningkat umur makin dekat dengan ajal. Cukup dah ke amalan aku nak bawak balik sana nanti? Allahualam.... Tadi aku baru je balik dari Mid Valley sebab pergi ke New York Skin Solution penipu punyer... Ari tu beriya-iya dia cakap kat aku dapat facial treatment free padahal bila pergi kena bayar beratus-ratus. Nasib baik la aku dah replace ngan someone else dan die la terpaksa bayar. Tapi harap dapat menag GA iPad 2 tu.

Ok bersambung kepada cerita tahun 2011 sebelum menjelma 2012. Aku nak cerita ape yang best pasal tahun 2011 yang bakal aku tinggal kejap je lagi. Mula-mula aku nak cerita pengalaman best yang aku lalui sepanjang tahun 2011.

1. First time dalam hidup aku ke luar negara iaitu kemboja. Walaupun asia tenggara je tapi ini lah pengalaman pertama aku merantau ke negara orang dan hasilnya juga membuatkan aku dengan pertama kalinya dapat menaiki kapal terbang. Aku tak malu sebab aku rasa masih ramai yang betul merasainya. Tapi bagi aku langsung x best naik kapal terbang.

Photo was taken in front of Istana ke bende ntah tapi kat Phnom Penh. bulan 2 nie pergi lagi skali ngan vietnam. Sejak ke Kemboja ritu, makin semangat aku nak travel ke luar negara. Kemboja merupakan tempat yang banyak mengajar aku erti hidup dan kekeluargaan.

2. Join program Homestay bersama geng-geng German & Us. Serius best. Fisrt time aku tidur satu katil ngan foreigner. Bukan nak cakap aku GAY, tapi benda yang kita tak sangka. Cam dulu kalau pergi mana-mana, nampak mat Saleh tengok jer. Tapi time dah macam family dah, duk satu rumah. Buat program same-same, makan skali sembang in ENglish ngan BI aku yg fluent giler vavi. Hohohoh..

Cube tengok perbezaan warna kulit aku dan dorang. Dari kiri Azwan(Anak Pak Salleh, bukan mat Saleh), Markus, Bastian, Luke and Torben. In between Bastian & Markus is Felix.

3. Dan sejak jadi Presiden PEERs, banyak sangat program yang aku involve dan sangat-sangatlah menyeronokan. I LOVE PEERs. Dengan PEERs dah bermacam tempat aku pergi, dan bermacam-macam ilmu aku dapat dan yang paling BEST bermacam-macam KAWAN aku jumpa.

There are so many people around us with different characteristic. Disini lah aku kenal siapa lawan-siapa kawan. But thanks sebab buat hidup aku penuh dengan pahit dan manis dalam menempuh arus kehidupan. kadang-kadang orang macam nie perlu jugak sebab nak ajar kite jadi lebih baik dimasa akan datang.

4. Bersyukur sangat dapat classmate yang sporting dan banyak tolong aku. Dan banyak jugak buat program yang merapatkan hubungan kita. Pergi broga hill, pergi Melaka, buat BBQ pagi-pagi hari yang memang 1st time aku pernah rasa. Hehehe.... Dulu masa diploma memang aku tak merasa semua nie. dan aku benci kenangan semasa aku buat Diploma.

Cina manalah menyemak kat hujung gambar nie. Nak jugak enterframe kat gambar kitorang. Siyes seronok bila korang buat something beramai-ramai macam trade mark Sunway Lagoon, "Rasai Keriangannya"

5. Tahun 2011 gak banyak gadget baru yang aku beli sebab tu duit biasiswa aku habis dengan cepat. Ya, aku memang seorang yang BOROS. Antara gadget yang aku beli, iPad, iPod nano, Camera olympus Om1n, Nokia cikai. So banyak la duit habes, bila dah xde duit, sibuk nak mengadai barang.

6. Dari dulu teringin nak pergi Zoo. But this year aku tercapai. Siap 2 zoo lagi aku pergi, Zoo negara dan zoo Melaka but both of it melalui persatuan. Dulu aku pernah pergi zoo taping, tapi aku pergi night safari so tak nampak sangat binatang. Cume yang nocturnal je la yg berkeliaran time tu.

7. Ade banyak lagi bende best, tapi aku dah malas nak menaip. Bila bab cerita mengenai azam baru, aku memang xde azam sebab azam sebelum nie pon aku lupe ape dan rase nye memang tak tercapai sebab azam aku memang extrem giler. So lebih baek xde azam sebab bende tu menghampakan aku. Boleh?

Comments

Popular Posts