Ketagih Adobe Photoshop + Result UiTM Dihatiku

Assalamualaikum... first skali aku nak ucap selamat menyambut ramadhan Al-Mubarak walaupun dah masuk hari ke-15. Tak sabarnya nak raya sebab time raya je aku dapat balik umah. Sekarang jadi anak perantau sebab aku ngah kerja part time kat sebuah syarikat nie, namanya EzQurban. Ade sesape pernah dengar? Syarikat nie buat program Aiqah dan Qurban kat luar negara, so sesiapa yang mahu atau belum lakukan Aqiqah atau Qurban tu, boleh la search laman webnya di www.ezqurban.org semuanya dihujung jari sekarang. Okeh fullstop.....

Actually aku rindu sangat nak berphotoshop, sebab dulu nie la keje aku, edit gambar, buat poster, buat banner, buat nie buat tue sebab nie la minat aku. Aku rasa aku salah amik kos la. (Berape jute ratus kali dah aku cakap bende nie) And ya, aku memang x brape minat kos yang aku amik sekarang and and and result yg baru je semalam kuar membuktikan kos aku nie memang susah nak mampus, Civil Engineering. kalau nak cakap kos ko lagi susah, nak amik. Aku x bangkang pon sebab lain orang lain tahap difficulties die. (Ceh macam style sukan olympic daa....). Tapi kan, Alhamdulillah sebab Allah still bagi apa yang aku mahukan walaupun rasa cam tak layak je dapat result camtu.

Okeh, disebabkan lama sangat berjanji ngan semek bawah nie, so terpaksalah aku edit gambar die. orang cakap harimau mati meninggal belang, manusia berpegang pada janji (what the hack peribahasa nie) hahahaa..... sorry aku memang tak tahu. kerja last minute, sebab semek nie asyik tweet ngan pm aku ayat tacing2x nak bagi akau rasa bersalah. NAH ko keje last minute.

 
 Budak nie nama Tiekah, sape nak kenal amikla. lepas tu korang akan menyesal sebab die akan cakap apa2x lebih dari apa yang ko nak tahu. Satu ko tnye sepuluh die jawab. Staff kat tempat aku kerja, eh bukan-bukan, die office lain tapi suke dalam buat ketupat kat office aku keje walaupun bulan puasa. Dah berapa hari kantoi x puasa. huahuahahahaha......

 Budget duk oversea la. Aku tak tahu dah nak edit camne, sebab gambar ko bagi tu crowded giler. So nie jela teknik photoshop paling easy. Semua nak easy je bila keje kat EzQ nie. hahaha..... Pahni boleh la perasan2x balik dri oversea. kuang2x....

 

Ok dah settle, ade pape permintaan lagi? Rasenye lepas nie nak tukar job la, aku xnak jadi Engineer. Menyampah ngan subjek design. Ko tnye la budak Engineering mane yang suke ngan subjek tu, then ko ajak la die jadi Suami conpem die akan jadi Future Engineer terbaik punyer. Pahtu boleh la heboh satu kampung laki ko engineer. Hoho..... Ok bye tata titi tutu... Eh jap... budak kat ats nie bukan skandal aku, sebab x layak sebab die lagi banyak skandal dari aku. hahahaha.......

4 comments:

  1. bestnye pandai photoshop.. aku minat gak tp tk thu nk blaja katne..

    ReplyDelete
  2. okeh, plz tlg buat fada fashion pnye default pic..boleh ?? haha

    ReplyDelete
  3. @Nozaimee: kat youtube pon boleh... bnak tutorial and mudah difahami. hehehe

    ReplyDelete

Itinerary ke Korea & Koh Samui


Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan itinerary ke Korea. Sila klik SINI.

Download Itenarary ke Koh Samui di SINI.


Sebarang pemintaan melalui email tidak akan dilayan.


Untuk pertanyaan yang memerlukan jawapan dengan kadar segera, sila PM saya di SINI.