Luahan-Menyampah

Hari ini aku ngan tyra pergi
HEP untuk 'settle' urusan pembatalan pinjaman dan penangguhan bayaran PTPTN kami
disebabkan aku tak de kelas dan exam hari ini
jadi aku pakai la baju tshirt kolar biasa
walaupun sepatutnya hari ni
kami dikehendakai memakai pakaian formal
selesai jer isi borang tu
aku ngan tyra terus melangkah masuk ke pejabat HEP
sampai kat dalam tu aku pun terpingga-pingga
mencari orang untuk bertanya
tetiba ada seorang lelaki berbadan tegak tanya aku
"ada apa datang nie?"
aku dengar x dengar jer soalan die tu
pastu die tanya lagi...
aku cakap la aku nak minta pengesahan tarikh tamat belajar
tetiba kerani datang dan tanya aku
"mana kad pelajar kamu?"
aku pon bagila kat die...
pastu die tanya lagi
"kenapa x gantung?"
aku tanya die gantung apa
tetiba lelaki tu amik kad pelajar aku
die marah-marah kat aku kata x menepati sahsiah rupa diri
setakat x gantung kad matrik jadi kes besar ker
lama gak ar aku ngan tyra kena basuh ngan die
pastu dia cakap kat aku
"kamu tunggu apa lagi?"
hotak die ar, soalan aku tanya tadi dia x jawab lagi
aku sound ar "soklan kami tanya tadi x terjawab pun lagi!"
pastu kerani tu pun datang suh kami isi borang
kalau dari awal tadi dia suh kan senang
nie x pasal-pasal aku kena amik kad pelajar aku kat markas KESAT
aku kalau boleh x nak jejak lagi kaki kat tempat tu
nasib baik rambut aku x kena potong dan aku dapat balik kad pelajar aku


No comments:

Post a Comment

Itinerary ke Korea & Koh Samui


Bagi sesiapa yang ingin mendapatkan itinerary ke Korea. Sila klik SINI.

Download Itenarary ke Koh Samui di SINI.


Sebarang pemintaan melalui email tidak akan dilayan.


Untuk pertanyaan yang memerlukan jawapan dengan kadar segera, sila PM saya di SINI.